His/her work of art has been nourished by the Avant-garde perspective, that appeared at the beginning of the 20th century and has fundamentally changed the view on art ever since. It belongs to Unconventional trend – one of the 2 greatest movements of Avant-garde, where it represents the Abstract-Modern trends, with some “Op-Art” stylistic elements.
Looking at his/her paintings, one can detect compositions frequently used by László Nagy Moholy and Lajos Kassák and also inspirations from the talented Victor Vasarely – Győző Vásárhelyi.
In his/her pieces of art the form and color are inseparable from each other. Forms are often created by one form running into the surface of another color, cutting out an area, thus these two creating a combination, a play of color and form. On the basic structure – the surface – of the paintings, the assessed order of tones becomes almost unsubstantial in the composition.
His/her pieces of art are created with great precision, colors and forms originating from meditative engagement. The applied pictorial elements convey an individual view on the world in the environment of freedom of art and present the laws impacting our world.
If a pictorial idea pops up or a portrayal system is created, they are prepared in various color and form compositions and scenes.
He/she analyzes various opportunities of the space and plain representation in his/her pieces, where the pictorial representation of effects creating space illusions play an important role.
Művészete abból az Avantgárd szemléletből táplálkozik, mely a XX. század elején jelent meg és alapvetően megváltoztatta a művészertől alkotott képet. Az Avantgárd irányzatnak két legnagyobb csoportjából a Formabontó irányzatok közé tartozik, ezen belül is az Absztrakt - Modern irányt képviseli, olykor "Op-Art" stílusjegyekkel.
Képein érződnek Moholy Nagy László és Kassák Lajos kompozíciói, de ihletet vehetett Victor Vasarely, azaz Vásárhelyi Győző festői tehetségéből.
Műveiben elválaszthatatlanok egymástól a forma és a szín. Formái gyakran úgy keletkeznek, hogy az egyik forma a másik szín felületébe belevág, addól kimetsz egy területet, így a kettő létrehoz egy egymásra felelő szín- és formajátékot. Képeinek alapszerkezetén, a felületen elterülő kiértékelt tónusok rendje szinte anyagtalanná válik kompozícióiban.
Alkotásait nagy műgonddal oldja meg, színformáit medditatív elmélyültséggel hozza létre. A felhasznált képi elemek a művészi szabadság erőterében képesek egy individuális világkép közvetítésére, a világban ható törvényszerűségek megjelenítésére.
Ha egy képi ötlet felvetődik vagy egy ábrázolási rendszer létrejön műveiben, azt különböző szín- és formavariációkban, képsorozatokban dolgozza fel.
Munkáiban a tér- és síkábrázolás különböző lehetőségeit elemzi, fontos szerepet játszik képeiben a térillúziót keltő hatások festői ábrázolása.